onsdag, juli 24, 2013

Baka, köra traktor och grillkväll

 
Sol på en tämligen blå himmel, plocka hallon i trädgårdslandet, fundera på vad vi ska göra med de fantastiska vinbären, dofta på härlig ros och äta grillat i sommarkvällen. Jag fick väldig lust att baka och satte igång med sega hallonrutor och glaserad kladdkaka (tror att jag kan få in lite bilder imorgon samt länk till bloggarna där jag hittat de härliga recepten:)).
 
Bakade också hallonmuffins med marängtäcke och hade ett tag nästan lite körigt i köket;)  Oj vad vi festat idag, på Kikkis namnsdag. Dessutom fick vi en härlig dessert med grillad sockerkaka tillsammans med en lemoncurdsås och jordgubbar med lime och basilika. Är vi mätta ...

 
Mannen min har också haft fullt upp och roat sig med traktorkörning ute på markerna - tallrikskultivator har använts säger Robban. Ett gigantiskt ekipage, men mannen min trivs som fisken i vattnet. Tror dock inte han tänker sadla om riktigt än.
 
Morgondagen är inte planerad, eller den var nog av Kikki. Lite kanske. Men här på landet fungerar det inte riktigt som för oss åtta-till-fem-råttor, ibland måste man ta var dag lite mer som den kommer och det har vi inga problem med. Vi trivs bra med att stanna kvar på gården, det här är inte vår vardag. Givetvis hänger vi på om våra värdar har andra planer, men det är inget måste för oss.
 
Ha det gott kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz