fredag, april 29, 2016

Skogspromenad och kontraster

 
Tänkte, under dagens skogspromenad, att jag skulle publicera ett kollage av vårbilder i dagens inlägg. Men ack vad den planen sprack när lite andra saker drog ut på tiden och huvudbry fick stå först på agendan. Men så skönt när vissa saker är ur världen och jag bara kan se tiden an och hoppas på att allt går hem och är korrekt utfört.
 
Jag hittade vackra vitsippor på en skön promenad. En stund att ladda batterierna, lyssna på fågelsång och fundera över hur starka kontraster det kan vara på mindre än ett dygn. Igår var jag i Malmö på ett seminarium och en vända på stan. Idag går jag omkring i skogen och byn här hemma. Städar och fixar, lagar strax en god middag.
 
Igår - storstad, känner mig anonym, upptagna människor som far fram nästan i blindo och expediter som knappt bevärdigar mig med en blick ens, information om sociala medier, sökmotorer och vikten av att synas, konsumtion men också trevligt möte, inspiration och fika med kollega. Blommor på torget och lite fönstershopping (läs "vågade mig inte ens in hos Mulberry").
 
Idag - hemma, bymiljö, skog och sjö, fågelkvitter och frisk luft,  passerar förbi en vän som kämpar med att bygga stenmur i sitt eget tempo men som gillar vad han gör, byter några ord och jag går vidare hem och slutför mina egna saker i mitt tempo. Tänker att idag stressar jag inte fram varken det ena eller det andra, prioriterar och funderar över hur olika dagar kan vara.


Lånat från Pinterest
 
Jag avslutar med ett citat idag. Ärligt talat vet jag inte varför det blev just detta, men det fångade mig när jag scrollade igenom Pinterest häromdagen. Så förvänta er inte underverk, jag är här på mina villkor. Inte mer och inte mindre.
 
Önskar er en fin Valborg<3
 

1 kommentar:

  1. Låter som du gör helt rätt. Citatet säger mycket. Ha en fin Valborg Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz