torsdag, april 14, 2016

Keep going

 
Jobba, släpa rivningsskräp och måla, laga mat, äta och sova ... ja, det är vad våra dagar består av just nu känns det som. Men det är såklart övergående och för varje vända ut till släpen så går det ju framåt. Och nu har vi snart en ny kupa på huset också, så att badrummet ska bli luftigare. I tankarna ligger jag redan och njuter i massagebadkaret, men det dröjer ju naturligtvis ett tag till. Det är liksom en av "morötterna" som får mig att "keep going" så att säga:)
 
Just nu har jag placerat mig vid nya skrivbordet i vårt fina hemmakontor och här trivs jag. Vi har till och med fikat här ett par gånger. Kanske mest för att mannen min varit mitt uppe i något projekt, men ändå ... det är något speciellt med nyrenoverat och att få bo in sig och fundera över små detaljer att komplettera med.

 
Kanske hittar jag något roligt imorgon när dottern vår och jag ska bege oss till Ystad för en liten shoppingrunda. Jag vet inte när jag var där sist, ska bli riktigt mysigt. Och vad jag kan dra mig till minnes har jag faktiskt inte handlat något klädesplagg sedan rean vid årsskiftet när vi var på Emporia och jag fyndade en blus på MQ och dessutom hade en bonuscheck att lösa in ... nog är jag värd en shoppingtur!!!
 
Jag blir nästan överraskad själv, hur är det möjligt? Fast det är klart, varje gång vi varit iväg så har det varit något till huset och tankarna har också till stor del funnits där hela tiden. Inget strosande förbi skyltfönster utan bara fokus på vad vi ska ha. 
Ska väl också sägas att jag inte varit så sugen på att inhandla något och måste erkänna att det finns en del att ta av i garderoben, men något litet nytt hade varit kul att ha när vi ska fira mamma min nästa helg. Jag har redan bestämt att det får bli min svarta favoritklänning från Michael Kors, men kanske ett par snygga skor eller en liten festlig kavaj/jacka hade varit kul att liva upp det hela med:) Vi får se vad lilla Ystad har att komma med. För visst förtjänar vi alla att "glittra" lite ibland. Men å andra sidan kan det ju få glittra lite på ögonlocken med hjälp de nya, fina ögonskuggorna jag fick i födelsedagspresent.
 
Ha det bra alla finingar där ute och stort tack för att ni fortsätter kika in här hos mig och komma med glada tillrop emellanåt. Ni ska veta att det värmer och jag är så glad att ni tar er tid<3
 
Många kramar till er alla<3


2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en riktigt härlig dag tillsammans med massor av shopping :)
    Kramen
    Pia

    SvaraRadera
  2. Klart du ska unna dig lite shopping!
    Hoppas att du fyndade lite och njöt av gott fika och sällskapet.

    Kram och fin lördag / Hannis

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz