söndag, december 13, 2015

Vi börjar närma oss ...

 
I fredags morse styrde ett gäng glada människor kosan mot Göteborg. Och inte blev vi ledsnare efter en kväll med Orup på scen! Jösses vad den mannen kan leverera! Kanske blev just jag positivt överraskad också, eftersom jag hört så mycket bra om den här showen ville jag inte skruva upp förväntningarna för mycket och dessutom ville jag klona mig och befinna mig tvärs över gatan också och lyssna på Peter Jöbacks julshow;)
 
Men jag fick nöja mig med en skymt av Jöback vid hissarna på hotellet och kunde absolut hålla tillgodo med Orup:) Vi hade en toppenkväll i Götet.

 
Igår blev det en liten promenad längs Avenyn och en sväng inom Saluhallen. I strålande solsken trängdes vi med en massa människor som var ute och julshoppade. Om det blev några julklappar - inte en enda. Inga påsar med oss hem, även om amaryllisen lockade mycket. Underbar färg.
 
Idag startade vi med Lucia på tv och lussebullar till frukost. Massor med levande ljus och tänt i brasan. Klätt granen och "julat" lite till. Slagit in några julklappar till tonerna av Peter Jöback;) Vi börjar närma oss någon form av julkänsla. Dricker glögg och äter pepparkakor, juleskum och romerska bågar. I veckan tänkte jag ta mig an lite julgodistillverkning och så ska det skrivas adresser till julkorten. Kom just på att jag tänkt griljera en liten julskinka idag, för att vi skulle kunna mysa många frukostar med de där goa skinkmackorna - glömde totalt! Men det får bli imorgon efter jobbet istället.
Ingen fara på taket.
 
Och just den känslan tar jag med mig in i kommande vecka - ingen stress, ingen fara på taket, nu går vi in för julmys och sätter lite skimmer på varje dag. Det behöver vi när nu snön verkar ha bestämt sig för att strunta i Skåne.
 
Ha en fin vecka<3
 

1 kommentar:

  1. Härligt! Visst är det skönt att bara mysa med godbitarna nu innan jul. Gör detsamma i år. Har inte den stressen som jag brukar ha. Känns skönt. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz