söndag, december 20, 2015

Julshopping, fika och koka kola

 
I veckan kokte vi kola som fick stelna på en saltsten från Himalaya. Mumsigt, inte jättesalt eftersom kolan var så söt. Hälften av kolorna fick torkade blåbär och lufttorkade jordgubbar som dekor.

 
Vi fick den fina saltstenen i present av mina svärföräldrar. Bara sådär fick vi present. Självklart blev vi glatt överraskade! Tack goa ni, så roligt att prova nya saker i köket:) Vi tar med lite smakprov i julhelgen. Och framöver ska vi prova fler sätt att använda stenen.

 
Hur går det med julshoppingen för er därute? Här blev det den traditionella turen med mannen min i fredags. Och som vanligt stupade vi i soffan på kvällen, efter en heldag med lååång fika och lite julklappsinköp. Mannen min gjorde dessutom lite klädinköp. Det brukar bli så. När det är meningen att man ska hitta saker till andra hittar man mest till sig själv;)
 
I helgen har vi varit och hälsat på dotterns pojkvän i Växjö. Roligt när ungdomarna vill hänga med oss, fika och äta gott. Promenerat i Växjö och kikat lite i butiker. Så även helgen har bestått av shopping men det blev mest till hemmet och oss själva:) Visst är det så att man aldrig kan få för många ljuslyktor ... jag vet, men ibland behöver man skämma bort sig lite<3
 
Och så var det där med fotoutmaningarna! Jag hade ambitionen att bidra både hos Vänner emellan och i decemberutamaningextraallt hos Tatjanis samt hos Fröken Foto. Men tiden ville annat och jag har varken hunnit leta favoritbilder eller tänka ut några fina nya bilder.
 
Jag känner att jag prioriterar verkliga livet just nu och låter bloggen vila ganska mycket emellanåt. Därmed också fotoutmaningar, tyvärr. Men jag vill ändå tacka för fina kontakter jag fått genom att vara med i fotoutmaningarna. Ett extra stort tack till Maria och Kristina som nu avslutar sin utmaning - jag kommer fortsätta kika in hos er även utan utmaningen:) Och hos Tatjanis och Fröken Foto kan det tänkas att det dyker upp något bidrag framöver;)
 
Ha en fin julvecka finingar<3


PS. Undrar varför blogger måste bråka med mig och inte låta mig ha vänsterställd text?

1 kommentar:

  1. Visst är det oftast då man hittar till sig själv när man ska hitta till andra. Ha en fin dag kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz