fredag, december 25, 2015

Gott & blandat

 
Idag kör jag ett inlägg med "gott och blandat".
Lite fotoutmaningar och annat smått och gott.
 
Vi börjar med "Nytt" som är dagens tema i #decemberutmaningextraallt hos Tatjanis. Den lilla fjädergranen som jag hängt i vår gran är ny. Såg stora sådana i Göteborg, typ halvmeterhöga och mer men hittade den här lilla söta minivarianten i Växjö. Annars försöker jag låta bli att skaffa mer julpynt. Det är ju mindre och mindre som kommer fram för varje år!
 
Har också börjat tänka nytt för 2016. Är normalt ingen vän av nyårslöften, men tycker att tiden bara rinner iväg utan att jag tar tag i saker och kommer någon vart. Det är inte första gången jag säger att det är dags att bli sundare etc, men nu har jag sikte på att följa Marie Ljungs januaritips på Facebook och försöka få en god hälsostart på 2016! Funderar även på att anmäla mig till hennes kurs i mindfulness för att lära mig värdesätta och bli mer medveten om tiden.
 
Bilden är kanske inte så varm, men granen i granen får ändå symbolisera den värme som sprider sig i mitt hjärta när vi nu firat jul i dagarna två med våra föräldrar. Det är mat, skratt, samvaro och julklappar i en skön blandning och jag blir varm i hjärtat när jag tänker på hur fint och gott vi har det som har nära och kära att fira jul med. Att vi finns där för varandra är fint.
Det får bli mitt bidrag hos Fröken Foto där dagens tema är "Värme".
 
Passar också på att önska er alla en riktigt
God fortsättning på julen<3


7 kommentarer:

  1. Fint med fjädrarna och den där hälsogrejen ska jag nog också kika lite på.

    SvaraRadera
  2. 👏 heja dig Suz o fina bidrag!!!

    God fortsättning!
    Kram Tatjanis

    SvaraRadera
  3. Vilket fint bidrag! God fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Fin tolkning både på nytt och värme. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. God fortsättning finaste Suz! Så gott att få njuta av god mat, gemenskap och sköna skratt tillsammans med de vi tycker om. Stunder som betyder så mycket. Här hemma har vi som alltid på juldagen haft pyjamasdag vilken har inkluderat rester från julmiddagen, julfilmer och gamla klassiker på tv, spel och mys. Härligt och välbehövligt. :)

    Varm julkram till er alla och ha fortsatt fina juldagar.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Visst är det värme! Gemenskap, kärlek... gran!
    Tack för att du varit med i fotoutmaningen och en riktigt fint avslut på detta året, för en ännu bättre början på nästa, önskar jag dig.

    kram kram Malin

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz