måndag, oktober 19, 2015

På väg

 
Det är inte alla dagar som börjar så vackert som på bilden ovan, den 30 september var det. En ovanligt vacker morgon, men det var många morgnar i september som var helt underbara. Kunde helt enkelt inte låta bli att stanna bilen och ta ett foto. Lite tuffare har det varit i oktober, eller vad säger ni?
 
Men vi är ju på väg in i höstmörkret. Det är bara att acceptera och göra det bästa av det. Och på tal om att vara "på väg" - är vi inte det mest hela tiden! Ständigt nya tider som ska passas,  nya händelser som planeras in, vi ska vara här och där och överallt och varför inte planera in lite nya mål också att vara på väg mot ...
 
Missförstå mig nu inte, det är roligt att det händer saker. Men emellanåt så är jag så väldigt dålig på att stanna upp och njuta av stunden. Då menar jag verkligen vara här och nu. Jag klarar av att uppskatta det vi gör och njuta av det, men tankarna far så himla lätt iväg till nästa punkt innan det är nödvändigt. Och vips så är alla de där sakerna passerade och det gick alldeles för fort. Speciellt som jag misstänker att jag under en del av tiden redan var i planeringsstadiet för nästa grej.
 
Och jag förstår inte var helgerna tar vägen! Återigen på väg, ständigt på väg genom veckorna som går i rasande fart. Vi tänkte att vi skulle vara lite sociala med människor vi uppskattar att vara tillsammans med innan den där pressade julmånaden börjar och alla blir nästan helt desperata. Till exempel ta en sån där mysig söndagsbrunch någonstans så att ingen behöver fixa något utan alla bara kan slå sig ner och njuta ... och vad händer? Plötsligt är vi en bra bit in i oktober och det försvinner fyra söndagar på rad med andra begivenheter och roligheter. Nästa lediga söndag blir i mitten på november. Bara att smida medan järnet är varmt eller hur är det man säger? Annars är vi ju snart inne i veckorna när julborden tar över totalt och det nästan inte finns något annat att få en helt vanlig ruggig eller vacker höst/vintersöndag.
 
Hur får vi in det där med att vara här och nu? Det blir till att ta små stunder i taget av varje sak. Och så lite planeringstid emellanåt, för att kunna bena upp tillvaron lite. Vi är ju dessutom i stora rensningstagen och det går bra, väldigt bra. Nu ska det bara rensas i ett par sådana där förrädiska skåp med pysselgrejer och dylikt och sen ska allt till tippen, återvinning och klädinsamling, en rejäl omgång! Möjligen blir det någon loppislåda också. Vi klappar oss själv på axeln och nu är vi minsann på väg ... hädanefter ska vi inte bara spara utan försöka ta besluten direkt.
 
Ha en fin vecka<3
 



1 kommentar:

  1. Haha där tänkte vi lite lika igen. Tack för påminnelsen om att ta en brunch, jag har aldrig varit på hotell gåsamiddag. Det måste bokas.
    Stor kram ♥

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz