tisdag, november 25, 2014

Om inte solen visat sig ...

 
Ingen vet vilket humör jag hade haft idag om inte solen hade varit så snäll och visat sig idag! För visst gör den underverk, även om man inte hinner sticka ut näsan genom dörren mer än när man ska hämta posten på jobbet!
Först en sån där morgon när man inte vill ens tänka på att lyfta på täcket och slänga benen över kanten. Vaknat alldeles för tidigt och lyckats åtminstone slumra till igen. Sen inser jag att det är tisdag och dags för tandläkarstolen. Usch, nu kan jag inte tänka på något annat och inte koncentrera mig heller. Löjligt kanske, men tandläkarbesöken är en fasa. Nu har jag ont i hela kroppen av anspänningen och naturligtvis var det alldeles nödvändigt att rota runt med den där förfärliga raspen och ta bort lite tandsten ... lite, det känns som hon har varit nere och vänt vid rötterna:(
 
Men nu sitter jag tryggt i soffan och elden brinner i spisen. Snart står det också en kopp te på bordet bredvid mig och familjen är på plats. Nu kan jag smälta dagen och konstatera att jag fått lägga en hel massa pengar på min hälsa genom ett besök hos optikern för nya glas i mina bågar och så då tandläkaren. Sånt där som inte direkt syns, men som ändå är så välbehövligt och nödvändigt. Nödvändigt ont tycker jag, för jag hade haft minst hundra andra förslag på vad vi skulle kunnat hitta på för de pengarna istället. Men det är ungefär samma sak som med bilarna, som ska in på service med jämna mellanrum och man tycker det bara kostar pengar, men gör väl ändå någon nytta i långa loppet.
 
Nu hoppas vi på solen imorgon också:)
 

1 kommentar:

  1. Det är lite halvsura utgifter det där, men ack så viktiga. Det är bara sådana otroliga priser. Ja jag vill också ha solen tillbaka imorgon :)
    Kramen

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz