måndag, november 10, 2014

Liter mer fint från helgen

 
Det blev så sent igår, hann inte få med allt från helgen. Som de här fina blommorna mannen min kom hem med till mig i fredags, bara för att liksom. En underbar orkidé också, hur fint är inte det.
 
Och att vi bunkrade must, cider och glögg på Sövde Musteri i lördags, köpte nötfärs från Angus direkt hos uppfödaren ute i Karup igår. Nu pratar vi närproducerat. Fint det också. Det lutar åt en beställning av lammkött i höst, vi får se.
 
Vi hann njuta av lite god mat också i helgen. Sitta ner tillsammans och njuta, det är guld värt!
 
Hösten är inte riktigt här enligt meteorologerna. Man undrar stilla om det ska bli vinter direkt. Poff så slår det till och blir svinkallt. Jag försöker vara beredd. Idag känns det lite ruggigare, men inte undra på det - det ligger ju på precis 10 grader idag. Så kallt har det knappt varit på ett halvår! Jag fortsätter njuta av de vackra färgerna - fint:)
 
Nu behöver jag tyvärr idka lite nyttigt arbete här hemma, men förhoppningsvis hinner jag ta en rejäl bloggrunda ikväll. Jag är så nyfiken på vad ni har för er därute. Stort tack till alla som kikar in här hos mig och ibland också lämnar ett litet avtryck - det värmer mitt hjärta mycket<3
 
Vi hörs, finingar<3


7 kommentarer:

  1. Så gulligt av mannen din. Klart man blir glad av blommor.ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker bukett! Så roligt att fä en sån överraskning. Här hinns inte med mer än en kort promenad bland bloggarna ikväll ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker bukett Suz! Förstår att du blev glad!
    Jag har verkligen vant mig vid mild höst, njuter av att slippa bylsa på barnen och inte oroa sig för hala vägar. Men till jul får gärna snön falla!!
    Ser fram emot 1:a advent och att få sammanstråla!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken bukett! Dom där färgerna är energigivande.

    Vet du, tack för din kommentar!
    Jag pratade med min syster igår och vi pratade just om det där med reklamen.
    Tror nästan att det är den som är värst. Det är ett sånt medialt tryck inför alla såna speciella dagar. För det är ju inte dagen i sig som är svår, jag tror att det är föreställningen om hur fint det är för alla. Trots att man vet att det inte är så=)) Så du satte ord på det!

    Så blev jag inspirerad på riktigt att rensa när jag läste förra inlägget.
    På riktigt rensa!

    Kram Hannis
    Ps. Hoppas att det ordnar sig med dina ögon!

    SvaraRadera
  5. Så gulligt av din man!
    Och jag funderar precis som du.....kommer kylan och vintern slå till över natt och chocka oss alla?! 11 grader är det dagarna i ända här, och det är himla skönt tycker jag! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  6. Idag har det varit ljuvligt väder nästan vår, galet med tanke på att det är november. Vilken fin överraskning av din man sådant som värmer. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Underbar bukett, vilka vackra och varma höstfärger! KUL att du vill vara med i utlottningen också, toppen!
    Önskar dig en skön och glad vecka...
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz