onsdag, november 30, 2011

Upp och ner


Idag är det den 30 november, vi har haft 9 grader varmt och allting är brunt och grönt i naturen och i trädgården. Mannen min pyntade med slingor ute i trädgården härom kvällen, så när man tittar ut i mörkret och ser det glittra känns det åtminstone lite mysigare. Tänk att förra året hade vi full snöstorm vid den här tiden!

Men julkänsla - var är du? Svårt att uppnå trots att årets gran är inhandlad och avdentsljusstaken pyntad. Tidningskorgen svämmar över av inredningsmagasin med jultema och jag misstänker att jag försökt trycka in lite julstämning för att det borde vara dags. Jag tycker att som skåning och en bra bit över 40+ borde jag ju vara van vid gröna jular! Men nu längtar jag faktiskt efter lite snö och frost (jag sa lite, alltså inte snöstorm, hagel och drivis!). Fast hoppsan, den 1 december imorgon innebär vinterdäck på i sådana fall - men hur stor känns sannolikheten med dagens väder?!

Julekransen till dörren var jätterolig att göra och jag ska ge mig i kast med ytterligare en, men först blir det lite bordsdekorationer till helgens julfest för Sövde Amfiteaters duktiga funktionärer. Tänkte mig lite mossa, röda rosor, grane och lite glitter. Hoppas resultatet blir lika fint som tanken:)

Undrar om det inte är dags för Leilas jul på tv ikväll, måste kolla tvtablån!

Ha en skön onsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz