onsdag, november 30, 2011

Tavlan är här


Tavla från Bloomingville

Här är den - tavlan jag hittade på A Mouse in A House. Det var ett tillfälle jag inte kunde missa och jag ville inte vänta till jul ... hm, det där lät ju dumt. Men precis så är det, jag ville inte låta den slinka mig ur händerna!

Budskapet är så sant som det står skrivet där! Det här behöver vi tyvärr påminnas om alltför ofta, inte sant? Det är så lätt att tänka att om jag bara har det där eller uppnår det så blir jag riktigt lycklig. Vi plöjer på i de vanliga spåren och skaffar det där "lyckomålet" och så är vi lyckliga en stund av nyhetens behag, för att sedan stå där och undra "Var det allt? Jag skulle ju bli lyckligare!"

Jag menar inte att vi inte ska ha mål och sträva efter att uppnå dem, tvärtom, det är en stor drivkraft i livet med mål. Men vi behöver inse att vägen dit också är en stor del av livet. Har vi kul på vägen mot våra mål kanske vi till och med uppnår många av dem snabbare! Att infoga lycka och glädje i dagliga livet är viktigt. Livet ska inte stå på vänt tills vi når fram till målet. Det finns så många små saker att glädjas över varje dag - bara vi tillåter oss att se dem. Verkligen lugna ner oss och stanna till en stund, tänka efter och vara tacksam för allt vi redan har omkring oss.

Ett leende från mannen, en kram av dottern, ett telefonsamtal med föräldrarna, en nybakad lussebulle och en kopp av den goda glöggen från Sövde Musteri, en liten lässtund i soffan, att hitta den här tavlan ... det finns en oändlig källa för saker som gör mig varm om hjärtat och lyser upp dagen.

Vilka små saker fyller din dag med glädje?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz