onsdag, november 16, 2011

Att baka avskedskaka


Det är dags att baka avskedskaka, imorgon är sista dagen på mitt gamla jobb och nästa vecka börjar ett nytt kapitel i mitt liv! Lite skakigt är det allt ... "man vet vad man har och inte vad man får" ringer lite i öronen. Men magkänslan säger att detta är rätt just nu och den här gången ska jag verkligen ta chansen att tro på den.

Jag har flexledigt idag och tar en stund i köket för att baka en klassiker. Det blir kladdkaka imorgon, vem gillar inte det? Och så måste jag tänka lite praktiskt också ;) transporten på bussen, ni vet. Minns en gång jag hade gjort stora, härliga muffins - gissa hur tjugo stycken såg ut efter en timmes bussfärd, omsorgsfullt packade i lådor men vad hjälpte det när bussen var överfull och man fick trycka ihop eventuell packning till minimal plats ... men goda var de ändå!

Lite fjärilar i magen!

PS. Bilder från fönstren hemma istället för en brun kladdkaka, inte mitt bästa objekt för fotografering ;)

2 kommentarer:

  1. Lycka till med ditt nya jobb och ett nytt spännande kapitel i ditt liv:)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. ..lycka till med ditt nya jobb!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz