onsdag, februari 25, 2015

Tiden är begränsad

 
Jag hinner inte med! Tiden bara rusar iväg och nu är det bara tre dagar kvar av februari. Varje dag är det något som händer. Inget ovanligt i sig, men det känns som tid för återhämtning blir mindre och mindre. Nu är väl kanske jag en person som verkligen behöver det emellanåt. För att smälta alla intryck, ta till mig händelser, ord och skeenden som behöver begrundas lite extra. Rensa bort onödigt från hjärnan, sånt som verkligen inte ska få ta plats där. Negativa tankar, små stickande ord som fastnar men som ska skakas av och försvinna i intet.

Njuta, vara i nuet och ta en sak i taget - det behöver jag snarast. Listskrivandet har åter tagit fart, almanackan används flitigt. Struktur. Organisation. Effektivitet. Var får kreativitet plats? Jag behöver få känna att jag skapar något. Listan fylls på, tiden krymper. Det är bara jag som kan dra i bromsen. Bara jag som kan prioritera och smyga in små tillfällen av kreativitet.

Vi ses och hörs snart igen!
 


1 kommentar:

  1. Ja ibland känns det som man vill så mycket men tiden är för knapp. Listor är bra. Det gör jag också. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz