torsdag, februari 05, 2015

Inte perfekt - under inlärning

 
We are not perfect,
we are learning.
That's the beauty in
our specific journey.
 
 
Höjer volymen och humöret stiger när Bryan Adams "Summer of 69" strömmar ur högtalarna i bilen på väg till jobbet. Så lite som kan betyda så mycket.
Och jag påminner mig om att spela musik lite oftare.
 
Håller andan på kontoret, måtte allt nu fungera. Osäkerheten växer sig stark, den som bygger på bristfällig kunskap och skapar lite motvilja och massor av rädsla. Ett litet tecken på fel ställe och allt går om intet i uppdateringen. Så lite som kan betyda så mycket.
Men jag har lärt mig något nytt!
 
Marken täcks av ett tunt lager snö. Solen går upp lite tidigare och ner lite senare. Ljuset är här. Så lite som kan betyda så mycket.
Jag fascineras av årstidernas växlingar och naturens under.
 
Några små, fina ord mellan vänner kan få tårarna att trilla. Så lite som kan betyda så mycket.
Vänner är guld värda och bär oss genom livet.
 
Vi är inte perfekta, vi är under lärande. Det vackra med just våra resor genom livet.
 
Veckans citat, vi "ses" imorgon!
 

2 kommentarer:

  1. Så fint du skriver. Hoppas uppdateringen gick bra. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Kloka ord, visst kan vi bara bli bättre!? Jag älskar sol och värme men skulle verkligen sakna att leva utan årstiderna och dess växlingar! Sverige är fantastiskt!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz