tisdag, mars 25, 2014

Med varmt hjärta

 
Har jag smält förra veckans firande än? Jag vet faktiskt inte riktigt, det ligger fortfarande som bomull kring mitt hjärta och kommer säkert göra det länge än. Ett väldigt stort och innerligt varmt tack vill jag rikta till alla som bidrog till härligt firande i flera dagar - ni är fantastiska allihop! Det var hälsningar med posten och via Facebook, i verkligheten i egen hög person och via telefon. Tack också för all hjälp med förberedelser, hjälp under kvällen, överraskningar, fina presenter och mest av allt - att ni var här med mig:)
 
Sen fick jag ju en smärre chock också ... när några av våra fina kompisar ändå dök upp. De som tackat nej för att de inte hade någon avbytare, som kört 70 mil för att vara med på bubbelmingel! Det var ju förstås nästan bara jag som inte visste om att de faktiskt ändå skulle komma och jag bjöd många på ett gott skratt med den min som jag tydligen fick när de dök upp:) Vilka minnen det blir av sånt här!
 
En lång natt blev det och vi ramlade inte i säng förrän på småtimmarna, fåglarna hade faktiskt börjat kvittra! Och hur lätt var det att somna? Efter sång och hurrande, min pappas tal, alla grattiskramar och allt minglande. Jag är inte så mycket för att stå i fokus och smiter gärna undan för mycket ståhej kring min egen person, men den här gången kändes det helt ok och det var så roligt att samla lite släkt och vänner och få en mysig kväll i all enkelhet.
 
Ursäkta de suddiga bilderna, inte lätt i mörker om man nu vill undvika blixt. Men jag tycker det känns rätt så bra att vara lite suddig, de många små linjerna suddas ut och inga obehagliga skuggor blir det heller;) Vår vackra dotter kunde ju förtjänat en bättre bild förstås. Mannen min fastnade inte på bild i fredags, han höll full koll på tilltugg och dryck och servade hela kvällen - tack, min älskling!
 
Helgen var ju spikad åt våra vänner förstås (fast det visste ju inte jag tidigare i veckan!), men det blev lugna aktiviteter i form av promenad och årets första grillning av pizza. Men så skönt att få tid att bara sitta ner och prata, vi träffas ju inte alltför ofta. Nu ser vi fram emot sommaren, då vi får hitta tillfälle att bubbla igen! Men vem vet, det stundar fler 50-årsdagar!
 
Jag går omkring här hemma och njuter av alla vackra blombuketter, fingrar på presenterna och förundras över allt gott jag ska få njuta av framöver. Så bortskämd man kan bli!
 
Nu har jag dock ätit alldeles för mycket överbliven tårta de senaste dagarna och magen tycker absolut att det får vara nog nu. Känns bättre idag, men blåst och regn gör mig ruggig och jag är nog fortfarande lite medtagen av all uppmärksamhet;) Så nu ska jag hänga upp en maskin tvätt, förbereda middagssoppan och sen fundera om jag kan komma på någon bra idé till fotoutmaningen hos Tatjanis imorgon. Tillbaks till verkligheten, till vardagsrutinerna. Vi kör en lugn tisdagskväll, bara en liten våffla;)
 
Ha en fortsatt fin vecka!
 

4 kommentarer:

  1. Bästa Suz,
    Stort, varmt grattis i efterhand på din stora dag! Jag missade helt det inlägget men hurrar igen det nu. Hurra, hurra, hurra!!! Vilket fint firande du fick, minnesvärt! Önskar dig ett härligt år som nybliven 50-åring!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åhh!! Hipp Hipp Hurraaaa för dig!! Lite i efterskott :) Vilket firande!! Otroligt. Men så roligt och så överraskad du blev, förstår jag :) Du är värd allt det goda kära du.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Ett stort grattis i efterskott! Och vilken fest!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott. Så härligt att bli firad av så många. Ha en fortsatt fin kväll. Kram Perni

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz