måndag, februari 18, 2013

Bläddrar i kokbok

 
Har jag berättat hur svag jag är för kokböcker? Ja, så är det. Hopplöst förlorad om jag hittar en fin och lockande kokbok. Den här gången hittade den till  mig/oss. Våra fina vänner gav oss den i present förra helgen och den är underbart vacker. Fina bilder, goda recept och massor av roliga och intressanta texter om specialiteter i Uppland. Företagsamma människor som skapar fantastiska produkter av det som finns i deras närhet.

 
Så gissa om det blir rundtur i Uppland nästa gång vi hälsar på hos K och R;) Här kan vi proviantera för kompletta måltider och njuta av närproducerat. Jag får nog göra en karta och märka ut favoriterna:)
 
Stort tack till er, K och R, här har jag många högtidsstunder framför mig. Drömmer mig redan iväg till ostproducenter och annat gott. Ett och annat recept måste nog prövas ... det får helt enkelt duga med de råvaror Skåne har att erbjuda också.
 
Ha en fin fortsättning på veckan!
 

Boken heter Lite dyrare mycket bättre mat nära i Uppland och de som satt ihop denna fina skapelse heter Martin Andersson, Alec Giacomini, Anders Melldén och Peter Assarsson.

1 kommentar:

  1. Här är en till, som älskar kokböcker. Vilken pärla det ser ut att vara!
    Uppland är mitt landskap ;)

    Ha en fin fortsättning Suz!

    KRAM

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz