fredag, mars 18, 2016

Nu är den här!

 
Igår sken solen från en klarblå himmel, men idag tvekar den aning. Men fåglarna kvittrar och blommorna i trädgården vittnar om att nu är den här, på riktigt - våren!
 
Jag greppade kameran och låg på alla fyra ute på gräsmattan för att få en annan vinkel på vintergäcken:) Blöt om knäna, ja visst men det bjuder jag på. En kopp kaffe i solen och vårstädning bland krukorna. En bra dag helt enkelt.

 
Stolta snödroppar invid uteplatsen och jag får ner på knä igen;) Men trots stunden med kameran hann jag ändå med vad jag tänkt igår och till och med lite till. Nu närmar sig ju min födelsedag så lite fix till står det på agendan idag så att vi kan bjuda på något gott när släkten kommer på "kalas".


Härligt när det knoppas i trädgården, här är det de röda vinbärsbuskarna som är på gång. Tänk om det blir några fina klasar i år att dekorera en sommartårta med!

Nej, nu rycker det i fixarnerven! Ska inta köksregionen och dra igång med lite av varje. Spännande när nya saker prövas. Ha en fin helg och hoppas att ni hinner njuta av varje sekund som solen visar sig och skiner på våra bleka ansikten<3 Det här är den bästa tiden på året enligt mig (även om det är fint vid flera andra tillfällen också).

Ha det bäst vänner<3
 


4 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att våren är på intågande. Härliga bilder. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Våren är den bästa tiden alla kategorier!! Jag visste det, du är en marskatt du också ;) Grattis i för- eller efterskott, vilket det nu är idag.
    Tack för alla fina bilder du bjuder på!
    Kramen
    Pia

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt! Ljuvligt våriga bilder! Idag vaknade jag upp i ett vintrigt Stockholm, det snöar fortfarande - fy!

    SvaraRadera
  4. Vackert, våren är ljuvlig även om man blir blöt om knäna. Kram åse

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz