tisdag, november 10, 2015

Tillbaka till verkligheten

 
Jag är tillbaka. Mitt i verkligheten. I höststormarna. Rutinerna återfunna. Kan inte värja mig från nyheterna längre. Nås av nyheter som berör, både från omvärlden och mer i närheten. Ibland skulle man bara vilja låta bli att lyssna och stanna i en egen liten bubbla.
 
Men i en vecka lät jag min hjärna vila från eländiga nyhetsrapporter och ägnade mig åt att bara njuta av vackert väder, värme och svalkande dopp. Umgänge med familjen och mina föräldrar, firade pappas födelsedag, skålade i Cava, åt god mat och latade mig vid poolen med en spännande bok.
 
Vi kan väl helt enkelt säga att vi laddade batterierna, lapade solsken och värme. Och det var otroligt skönt att koppla av och koppla bort. Tog en paus från de sociala medierna också. Kanske är det en ren nödvändighet att emellanåt stänga av allt som har med statusuppdateringar att göra. Bara vara här och nu och ta dagen som den kommer.

 
November är inte riktigt min månad. Oftast grå och mulen och med höststormar som viner runt husknutarna. Idag har det regnat sådär fint, men intensivt så att man blir alldeles genomblöt om man är ute en längre stund. Vi befinner oss mitt i ett slags vakuum före alla julförberedelser och mitt sinne dyker lite neråt på något oförklarligt sätt. Följer lövens riktning i deras färd ner mot marken. Virvlar visst till lite då och då, men lite tungsint blir jag allt.
 
Men livet spinner på och vad som än händer rullar det vidare. Att försöka se det mesta från den ljusa sidan hjälper oftast bra nog och när vi sedan låter lite roligheter slinka in emellanåt så flyger tiden iväg. Stanna upp och ta en liten fundering på vad som är viktigast och att inte oroa sig i onödan för saker och ting är punkter jag tar fasta på.
 
I veckan har jag flera roliga saker på gång men först en jobbdag till. Och inte kunde jag motstå en tidning med en massa juluppslag, den ligger fortfarande oöppnad och får nog sparas till en lugn torsdagsfrukost med en stor kopp te:)
 
Sköt om er vänner<3
 
PS. Lovar inlägg om symaskinen, fler bilder från semestern och så lite info om den där nya grejen jag gett mig in på. Vi hörs snart igen!


1 kommentar:

  1. Så härligt med semester. Visst är det en tråkig månad. Nu längtar man till jul. Snart är vi där. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz