torsdag, november 26, 2015

Kreativa dagar

 
Nu är det verkligen de kreativa dagarnas högtid! Jag tillåter mig att ta en heldag i julkortsverkstaden (eller i min kreativa hörna för att vara mer exakt). Och som jag längtat efter att bara kunna koncentrera mig på detta! Idag blir pyssel och kreativitet min prioritering. Den kreativa ådran i mig får sällan utlopp på jobbet och i det vardagliga. Nu är det hög tid för pyssel!
 
Visserligen borde huset städas och fixas inför advent men det får faktiskt stå på vänt. Här är inte direkt smutsigt, fönstren blir faktiskt lika skitiga direkt efter en puts med detta eländiga regnande och blåsande (påpekade min förnuftige man), så det blir en enkel städning och kanske en fönsterputs på insidan där någon ljusstake ska upp och större fokus på "fixet" imorgon. Jag lovar att försöka genomföra detta utan dåligt samvete för att jag inte går på som så många andra och sliter med att vända upp och ner på hela huset. Det blir både advent och jul ändå och i år tänker jag prioritera mys, samvaro och godsaker framför städning och stress. Let's face it - om inte solen råkar titta fram så syns det varken att ni gnott på fönstren eller dammat och diskat i vitrinskåpen;)
 
 
 
På lördag är det julmarknad här i byn och jag gör en repris på min julkortsförsäljning för två år sedan. En liten "sneakpeek" längst upp. Det är en mysig liten julmarknad som hålls på Sövde Musteris gård och jag har varit med både när jag sålde för Zelected by Houze och med julkort och varor från min lilla webbutik. I år blir det då julkorten och så rejält sänkta priser på kvarvarande artiklar i lager från VarDagsSaker. Riktiga fyndpriser vill jag lova! Min dotter är också med och säljer fina paket från Oriflame:) Och om bara fotografierna dyker upp med posten så visar hon även en liten portfolio av vad hon kan erbjuda som fotograf.
 
Det finns så många sätt att vara kreativ på och jag ska försöka få in mer tid för detta framöver. Tid för att lära mig nya saker och prova på sånt jag sagt länge. Ibland sjunker energinivån och det är så lätt att skylla på att tiden inte räcker till. Men ganska ofta känner jag att jag slösar tid på oväsentligheter och då är det minsann dags att ta tag i sina prioriteringar.
 
En fin torsdag till er alla<3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz