lördag, november 21, 2015

Fina stunder

 
Vi har haft lyckan att få spendera flera fina stunder med vänner de senaste dagarna. Sånt som värmer ända in i hjärteroten. Alltid! Inte bara när världen känns upp och ner.
 
I söndags var vi i Höganäs och åt en härlig brunch i Saluhallen med fina vännerna Lotta och Magnus. Jag är så glad att jag började blogga för en del år sedan och hittade Lotta där! Det är stort varje gång vi finner nya vänner, hittar människor som på något sätt känns på samma våglängd och när samtalsämnena studsar runt i allt mellan himmel och jord.
 

 
Vi passade på att strosa runt och insupa atmosfären i Saluhallen och de olika butikerna. Där fanns en hel del vill-ha-saker bland inredningsdetaljerna, men de passade inte min plånbok direkt. Och i Saluhallen kan jag bara gå runt och njuta av de vackra exponeringarna av alla varor. Dessutom var jag inte helt sugen på att handla något egentligen. Galet mätt efter brunchen och enbart inställd på att kika runt och fotografera lite.
 

 
Men något att sätta upp på önskelistan kanske?
 
I tisdags hade vi förmånen att få lyssna på ett fantastiskt gäng killar som kör en föreställning som heter "Snacka om förändring". Läs mer här. Som stark inledningstalare dyker Olle Jilkén upp på scenen och sedan fortsätter en kväll som vi kommer bära med oss länge! En fullsatt teater i Ystad åker berg- och dalbana mellan skratt från hjärtat och stunder då vi har nära till tårarna. Se den om ni har möjlighet!
 
Bara för att göra veckan lite mer fullspäckad hade vi bjudit in lite vänner till ett litet höstmingel hos oss där vi bjöd på soppa och hembakat bröd och kaka. Det är sånt vi har förmånen att kunna göra när jag har lediga dagar och kan lägga lite tid i köket. Sånt som jag tycker är roligt! Men att samla vänner behöver inte innebära hemlagat, det kan också handla bara om att verkligen träffas och prata bort en torsdagskväll. Känna lite samhörighet och dela några skratt. Nästa gång blir det troligen Soldatens ärtsoppa och punsch eller något annat färdigköpt;)
 
Och igår spenderade dottern och hennes pojkvän kvällen med oss, alltid lika mysigt. En god middag, prat och lite spel. Tända ljus och brasa i spisen, inte fy skam en fredagskväll minsann. Att få stunder med ungdomarna är guld värt.
 
Vad jag inte riktigt räknat med var att dra på mig världens förkylning, så nu ligger jag här i soffan och dricker citronvatten och te hela dagen. Men det kunde varit värre och jag ska inte gnälla, bara kurera mig.
 
Ha en fin lördagskväll och sköt om er<3
 


1 kommentar:

  1. Där är fint i Höganäs. Visst mycket vill ha saker. Härligt med så mycket trevligheter. Krya på dig. Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz