fredag, februari 03, 2017

Vi kan kalla det etapp 3

Lånad från Pinterest

Vi har tjuvstartat idag. Tömt och möblerat om. Och på kuppen har vi fått lite nytt stuk på allrummet. Imorgon kör vi igång på allvar. Det är hallens tur att få ett litet lyft. Nu är vi redo för etapp tre i vår husrenovering. Tänk att det är ett helt år sedan vi startade!

Citatet ovan känns väldigt rätt för oss. Vi har genomgående försökt hålla en ganska klassisk linje. Eller i varje fall en stil som passar oss. Jordnära färger, ganska ljust och nordiskt. Tvärtemot vad trenden verkar gå mot just nu, men det struntar vi totalt i. Vi har varit där också, följt trender, tröttnat och behövt göra om mycket tidigare än nödvändigt. Behövt och behövt, det kan ju naturligtvis diskuteras. Men vi är intresserade av inredning, för oss är det viktigt att trivas hemma och då blir det nödvändigt att ha det vi gillar omkring oss. 

Även i min garderob vill jag hålla mig till en mer samstämd linje. Kunna kombinera färre plagg mer och ha en bättre bas. Jag har ju lärt mig vid detta laget vad som håller och vad jag tröttnar snabbt på och som sen bara hänger där, oanvänt och oönskat.

Med sådant tänk har vi ju också möjlighet att bidra till lite mer miljötänk och hållbarhet, inte bara slit och släng. I vår renovering har vi också försökt sälja det som går, inte bara kastat bort hej vilt. Och visst har jag skänkt bort mycket i garderoben också, men allra bäst trivs jag när jag har favoriter som jag sliter upp själv.

Nej, nu ska vi se om vi hittar något trevligt att kika på. En film eller en ny serie kanske:)

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Låter som du har väldigt sunda tankar i både inredning och i din garderob. Visst är det bättre att hålla det klassiskt och smakfullt. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz