fredag, februari 05, 2016

Energi i köket

 
 
För ett tag sedan hade jag lite energi i köket och bakade rostbröd och ciabatta, både att äta på studs och stoppa i frysen. Det är nästan slut nu och det blir till att finna lite ny energi för att ha någon reserv i frysen. Men dagens insats får bli mer av sötsakskaraktär, vi firar nämligen dotterns födelsedag något försenat imorgon och det blir afternoon tea så både sött och lite annat ska fixas.
 
 
Och jag tycker äntligen att jag börjat få lite mer ork efter influensaomgången förra veckan. Det var visserligen segt att komma upp i morse, men nu har jag kommit igång lite. Laddat upp lite fler bilder till vår fotobok, skrivit att-göra-listor för idag och imorgon och startat tvättmaskinen. Tänkte städa ovanvåningen och byta sängkläder idag, så får mannen min greppa dammsugaren på bottenvåningen imorgon när jag fixar det sista med godsakerna.
 
Ljuset är vackert ute, det är frost och äntligen vindstilla. Jag tänker inte stressa idag utan försöka ha lite kul i köket. Som vanligt måste vi ju experimentera lite och prova saker vi aldrig gjort förut ... så typiskt både mig och dottern vår. Vi får hoppas det blir något att servera imorgon:)
 
Önskar er en fin fredag och en trevlig helg<3 
 
 

5 kommentarer:

  1. Trevligt med kalas. Hoppas ni får det trevligt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Baka önskar jag att jag var bättre på.
    Dels för att det är avkopplande.
    Och för njutandet, dofterna och det där med att knåda en deg.

    Skönt att du börjar få tillbaka din energi!
    Fin helg till dig/ Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Härligt att energin återvänt! Det låter väldigt mysigt med afternoon-tea :) Enligt insta så såg det mer än gott ut.
    Tack fina du för paketet! Så underbart fin den var, anteckningsboken, även de fina gåvorna du skickat med <3
    Önskar dig en fortsatt fin kväll!
    Kramen
    Pia

    SvaraRadera
  4. Åh, Afternoon Tea, denna underbara företeelse!

    SvaraRadera
  5. Skönt med energi som återvänder! Hoppas det blev en bra fredag!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz