onsdag, oktober 05, 2016

Tankar i hösttider


En underbar bukett från min fine man igår<3
Men det var ingen baktanke med att be honom åka inom
för att hämta upp en lakritsburk jag hade beställt.
Och som råkar säljas i en blomsteraffär;)


I morse på väg till jobbet.
Jag var tvungen att köra åt sidan en stund,
bara för att titta på dem i det vackra morgonljuset.
Alltså, jag skulle nog blivit fårafarmare ändå.
Och struntat i allt som har med siffror att göra!


Jag skrev en text på Instagram (och länkade till Facebook),
men till er som bara läser min blogg:

Det är vackert nu.
Men hösten bär med sig blandade känslor.
Vemod över att sommaren är till ända.
En närmast bedövande trötthet när mörkret tar över.
En lätt avsky för stormar och regn som tenderar komma på tvären.
Men ändå på något sätt en nystartskänsla när allt återvänder
till rutiner och vardag efter sommarens lättja.
Tacksamhet för de dagar vi kan njuta av vackert väder,
nu när de blir allt mer sällsynta tenderar vi att uppskatta dem ännu mer.
Färgerna, vi ser färgerna som aldrig förr och det är månne bara vårens skira gröna som eventuellt skulle kunna vara en konkurrent.
Vi får njuta av att kura ihop oss i soffan, tända ljus,
ta fram favoritboken och bara slappna av!
Jag uppskattar våra årstidsskiftningar,
fast jag hade gärna sluppit både stormar och snöslask.

En stor och varm höstkram
till er alla<3

1 kommentar:

  1. Så vackert du skriver om våra årstider. Håller med att det är en fin tid nu bara det är vackert väder ändå. Gulligt av mannen din att komma hem med blommor. Ha en fin söndag Kram Pernilla.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz