onsdag, september 21, 2016

Första höstkänslan


Ett underbart blickfång i vårt uterum!
Vilken fin gåva från våra middagsgäster för ett tag sedan,
jag kan inte se mig mätt på den. 
Hösten har så många härliga färger.


Naturen bjuder på magiska morgnar!
Dagarna börjar lite kyligt men uppåt dagen har vi fortfarande haft sommar.



Min väg till jobbet bjuder på så fantastiska vyer att jag inte kan låta bli
att fotografera så fort tillfälle ges.
Oftast är det vid samma sträcka som naturen bjuder på magi.
Passande nog går det ganska bra att stanna till där.


Och det kan vara så skiftande från dag till dag, trots att det är vid ungefär samma tid.
I morse var det såhär vackert. Och det här är min bilväg till jobbet.
Ni ska få se vyer från min cykelväg också.
Men det tar vi en annan dag - måste ju ha något att visa i fler inlägg;)
Egentligen har jag ju hur mycket som helst att göra inlägg om.
Jag ska bara ta mig tid att plocka ut bilder och få ihop några vettiga rader.
Kvällar och helger bara flyger iväg. Men jag jobbar på det.

Ikväll kände jag den där första krispiga höstkänslan.
När det liksom nyper till i vinden och den inte längre är ljummen.
Men det är väl helt okej, det är ju trots allt långt in i september.
Och imorgon är det höstdagjämning.
Lite mer inomhustid kanske ger lite fler blogginlägg:)

En fortsatt fin vecka till er<3

2 kommentarer:

  1. Visst är hösten fin när vi har sånt här fint väder. Härliga soliga dagar. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder kära Suz och vilken härlig start på dagen att mötas av detta när man är på väg till jobbet. September har sannerligen varit makalöst vacker och även om jag har njutit av det vackra sensommarvädret skriker naturen verkligen efter vatten just nu. På bara några få dagar har nästan alla träd skiftat i färg här hemma och löven faller i en rasande fart. Träden lider av brist på väta och skyddar sig genom att påskynda lövfällningen. Så jag hoppas att det utlovade regnet för nästa vecka ska stanna upp det hela lite så att vi får njuta av trädens vackra färger lite längre. Och sedan måste jag ju erkänna att jag ser fram emot att få hoppa lite i vattenpölar med mina gummistövlar också. ;)

    Sköt om dig kära vän och krama om familjen. Trevlig helg på er.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz