fredag, juli 01, 2016

Lyxliv och dagdrömmar

 
Ljuvliga tekoppen som jag fick av fina dottern på Mors Dag!

 
Den funkar i alla lägen;)
 
Och ja, jag lever och är välmående trots fullständig bloggtorka från min sida! Just idag har jag gett mig själv en stund vid datorn innan jag drar igång med förberedandet för grillkväll med goda vänner. Jag letar bland mängder av bilder i minneskortet och inser att det blommat så vackert i vår trädgård och jag har inte visat en enda bild här. Men vi får helt enkelt köra fina blommor i efterhand, för nu är det mest grönt förutom lavendeln och liljorna. Jag längtar efter att få skriva här och även dyka in hos er och se vad ni har för er, så förhoppningsvis blir det lite fler inlägg i juli.
 
Regnet var ett faktum för en stund sedan men jag misstänker att det blir typiskt svenskt sommarväder idag, så jag tänker bulla upp med levande ljus i dukningen och med lite god mat till det så tror jag vi får en trevlig kväll i vilket fall.
 
Och på tal om svenskt sommarväder ... närmaste veckan visar prognosen regn mest varenda dag, inte precis vad vi vill ha av juli eller hur? Men än är det inte semester så vi får väl hålla humöret uppe:)

Bild lånad från Secret Escapes
 
Dottern och hennes pojkvän ska snart åka på en veckas semester till Rhodos. Vältajmat rent vädermässigt verkar det som;) Då kan jag väl få drömma mig bort till vackra Santorini, inte sant? Och, om det nu skulle kunna vara av intresse för någon, så är det 25 år sedan vi var där och råkade träffa ett par som nu är våra vänner för livet (hoppas vi). Bilden ovan dök upp i min mail och drömma kan man ju alltid ...

 
... men jag "lyxar" faktiskt mycket hellre här hemma just nu:) Vi har invigt nya badrummet och sådana stunder kan jag köra repris på när som helst och hur ofta som helst! Inte behöver jag fara iväg hemifrån nu inte, när jag kan njuta till hundra procent här hemma. Det skulle möjligen vara för städning, tvätt och kanske matlagning då. Det slipper jag ju när vi är på semester. Funderar på om jag verkligen skulle ta semester på riktigt även här hemma om ett par veckor;)

 
Nej, mina vänner, nu är det dags att börja pricka av fler punkter på dagens lista. Grilltillbehören och lite annat ska fixas, se till att dryckerna har rätt temperatur och försöka duka lite inbjudande. Så tar vi väl den där förhatliga städningen också, bara för att så att säga.
 
Ha en härlig första dag i juli<3


4 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du ha det riktigt gott och njuter av livet till fullo kära Suz. Och du har så rätt att det är alla de där sm stunderna som är de vackraste. En vacker tekopp, en omtänksam gåva från en älskad dotter. Grillkväll tillsammans med goda vänner, vänskap och fina resminnen. Ett nyrenoverat badrum som skänker mycket glädje. Jag är glad över att du har det gott vännen och njuter av livets goda. Fortsätt så och ha en fin helg.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att kunna njuta hemma. Älskar också att vara hemma. Så fint i ditt badrum. Här ska det också regna tråkigt. Men som sagt det är bara att gilla läget. Inget man kan göra åt. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Vilka söta och fina koppar, som gjorda för sommarfikan. Jag är också en hemmamänniska och trivs väldans bra med det, men jag håller med dig ibland hade det varit skönt att åka iväg för att slippa allt det där med tvätt, stryka och städa. Ha en fortsatt skön sommar. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga sommar koppar, visst är det härligt att kunna njuta av det man har omkring sig hemma. Kram Åse

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz