måndag, maj 09, 2016

Fånga dagen

 
Vem trodde att det skulle bli sommar med en gång! Eller hur vi nu ska uttrycka det ... vi vet ju alla att det här håller inte i längden. Maj kommer inte att fortsätta hålla sommarvärme, men oj vad vi har njutit av ledig långhelg. Fikat och grillat och intagit de flesta måltider utomhus. Luftat cabben och ätit årets första kulglass. Fångat dagen, helt enkelt. Tagit vara på stunden och njutit.


Plommonträdet har haft ett överdåd av blommor och många bilder har det blivit. Men snöpligt nog var de flesta blommorna borta när jag kom hem från jobbet idag. Och det är väl det sorgliga när det blir en sådan här fullständig explosion och värmen stiger från 10-12 grader till 20-23 på någon dag och sedan håller i sig som den gjort i år. Då går det undan i våra trädgårdar och i naturen.

 
Och de senaste veckorna har jag verkligen inte tagit mig tid att vara närvarande här på bloggen och så får det bli ett tag till. Endast sporadiska infall, som ikväll när jag ändå krupit upp i soffan och stoppar i mig halstabletter för en ömmande hals. Vaknade till i natt och hade galet ont i halsen, vilket jag tycker är totalt onödigt och inte alls passande i tid. Men bara att försöka kurera sig med te och ingefära. Så lite hängig idag, men det är inte att göra. Hoppas bara att febern håller sig borta!

 
Ett par bilder till på plommonträdet. Och jag känner de solvarma plattorna från trädgårdsgången under fötterna. Grilldoften och de värmande solstrålarna på näsan. Det här får vi ha färskt i minnet när kallare vindar drar in och våren visar att den inte helt har tappat greppet.


För det är väl klart att sommaren kommer igen, om ett tag. När kalendern också hunnit ikapp och vi kanske närmar oss ett uppehåll i renoveringen och kan ta road trips på allvar. Med lunch- och fikastopp och kanske till och med ett dopp.

Och kanske jag ska ta mig tid att sammanfatta vad vi har haft för oss under våren. Galet vad tiden går! Inte ens ett ordentligt inlägg från vår höstresa har jag gjort ... som det kan bli. Och nu har vi hunnit vara på spa och firat födelsedag också, så det finns en del att rapportera:) Men det kan ju vara bra att ha lite inlägg på lut när fantasin tryter och jag tycker att jag inte har någonting att skriva om.

Tills vi hörs igen,

Ha det bäst mina vänner<3
 

1 kommentar:

  1. Sitter uppkrupen i soffan och kikar runt bland bloggarna en stund. Jag är inte heller så pep på bloggen just nu. Det finns så mycket annat som kallar på uppmärksamhet och det gäller att ta vara på varje minut av det fina vädret. Ljuvliga bilder. Kram Anita

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz